Thursday 15 November 2012

Bruxelles

Jak už možná víte z mého twitteru nebo instagramu, strávila jsem minulý týden čtyři dny v Bruselu.
V podstatě to byla cesta financována EU pro vybrané žáky evropských škol v Sasku. Shodou náhod jsem mezi čtyřmi vybranými z naší školy byla i já, tak jsem měla samozřejmě patřičnou radost. 
Náš program v Bruselu byl víc než naplněný, stihli jsme navštívit spoustu evropských institucí, mezi jinými například i Evropský parlament, European Comittee, NATO, Auschuss der sächsichen Kommunen, Sachsen Verbindungsbüro nebo soukromou rezidenci německého velvyslance v Bruselu. Tudíž jsme neměli zas až tak moc času, trochu se porozhlédnout po městě, proto se v budoucnu plánuji do Bruselu určitě znovu vrátit. Abych vás ale neunavovala zdlouhavými texty, napíšu pár highlightů ve zkratce:

- byli jsme ubytování v tomto hostelu. Vřele doporučuji, vše čisté, pěkné, skvělá snídaně (70% bio jídlo), samozřejmě Wi-Fi atd.
- udělala jsem s jedním pološpanělem-poloněmcem jeden z nejlepších obchodů v mém životě, a sice protože jsem s ním vyměnila jednu cigaretu za půl flašky vodky
- Brusel je zajímavé město, co se architektury týče, moderní stavby plynule přechází ve staré a naopak a vše působí hezky a dynamicky
- jelikož bylo vše na účet EU, měli jsme dvakrát tříchodou večeři v děsně nóbl restauraci a dvakrát oběd v parlamentní kantýně (což mimochodem bylo geniální, aka uzené tofu s rýží, kari omáčkou a zeleninou a tak podobně)
- bylo skvělé moci diskutovat s politiky nebo důstojníky z NATO a ptát se jich na otázky ohledně různých věcí
- další skvělá věc na Bruselu je fakt, že se zde snadno domluvíte - ať už francouzsky, vlámsky, anglicky a dokonce někdy i německy
- mým největším úspěchem bylo, když jsem francouzsky požádala u snídaně o sůl a v restauraci o pití
- koupila jsem si skvělou čokoládu a trsátka v Hard Rock Cafe
- poprvé v životě jsem jedla mušle na bílém víně s hranolkami (belgická specialita)



No comments: